.

.

Thursday 4 October 2012

My baby "yeah im pregnant"



mommy + daddy = baby
coz
"dah kawen"
~~~~~~~


Bermula ceritera...... lalalalala......
Ramadhan lalu.... dah hampir sebulan aku puasa, agak pelik cne blh puasa dh nak dekat penuh ni. dlm hati ade juga fikir.. kenapa aku blm dtg bulan lg sampai skrg? ish3 mcm2 plak la yg dirisaukn. mna tidaknyer? aku ade amek suppliment VCO (VIRGIN COCONUT OIL). katanyer blh stabilkn period. period aku dah ok jer sejak mkn.. tak kn lah buat hal blk.. spoilnyer!!! hari2 asik letih, mengantok, asik lapar jer..

Tp...
jauh di sudut hati, ade gak fikir.. aku PEKNEN ker? tak kan la... yela br kwen sebulan.. tak mungkin kot.. tak3.. tak mungkin.. usah la perasan bebenor.. hihi.. tp dlm perasan tu, aku senyap2 bli pregnancy test tu.. mak ai... malu giler kot nk bli "NATANG" ni. esok hari nyer masa buatkan sahur utk suami. sj la test coz aku surf kt tenet katanyer best utk test masa pg. bila test keputusanyer...


my 1st test..
1 line tenang.. 1 line kabur.. myb kesalahan kot... tak mungkin peknen..
*** aku melompat terus bgtau en suami yg masih tido. mamai lg dia... sambil nagis2 aku bgtau kt dia. dia tak fhm kot? dia tido blk daaaaa.... aku dah mula naik cuak. DIA TAK SUKA KOT?
TETIBA.... dia bgn cam org terkejut! dia tnya blk apa aku ckp td. aku ulang... dia ngis aku ngis.. dua2 jd cam tk betol.. pg tu nasik goreng pon rasa cam tkde rasa.. kebas je rasa... xde perasaan... aku tgk hang.. hang tgk aku..  (both masih blur).... 

Hari tu en suami blk awal keje.. awal betol.. mlm tu pas buka puasa.. kami pon g tesco cari pregnancy test ke-2. suami aku masih lg tak ckp apa2. myb we both pon terkejut lg. mlm tu test, suami tgk sekali..



second time test.. resultnyer tetap +ve.. mmg kompom la aku peknen.. kali ni baru en suami senyum. katanya kompom blh la hepi, klu tak rasa ragu2.


 dgn bw tester ni.. kami g klinik dekat dgn umah aku di kedah.


 cuak sungguh time ni.. doc kata dia dlm 2 to 3 minggu masa tu. muka suami pon berubah tgk ank dia yg kecik tu.. katanyer baru besar bijan.... but kompom cheq peknen! ^^v


 suppliment yg di beri. aku dinasihatkan tidak buat kerja berat.. 
padahal sblm tau ni aku bz kemas umah, panjat sana sini, menukul sana sini siap angkat kotak bagai.. haha...

======================================





setelah 2bln hamil.. aku sesekali buat lg test... dan line makin terang.. hopefuly baby sihat kat dlm sana sama cam mommy dia yg makin cumil dan bam2 ni hahaha... :P


mommy n daddy syg baby :')
baby sihat2 ok dlm perut.. jgn nakal2.. 

================================

acely dh agak lama aku merahsiakn dan mendiamkn diri. bukan takmo sharing.. tp masih awal lg utk kecoh2.. tak elok kata org tua2 kecoh2 dia awal2 ni.. now dh stabil dh ilang sakit2... br dgn rasminyer aku mengaku yg ak PEKNEN... :) sori la pd kwn2... makcik2 yg dok tnya tp cheq wat pekak je tu naaaa... hahaa...

OK LAH SETAKAT TU JE PENGAKUAN NAK WAT...  hahaha... nnti story lg... :P