.

.

Tuesday 25 September 2012

Bila ~~~

Bila... bila dan bila.. itu soalan normal yg aku terima lepas kawen. kdg2 rasa semak dan nk marah. tp apakn daya yg tanya tu org tua2. so, jwb jela nicely...klu dah tk mmpu jwb senyum saje... well, senyuman kan mampu mengalahkan musuh.. hehehehe... ~~~ bukan aku ckp tau. ustaz azhar idrus yg ckp. (klu org kata tkmo cyer, klu ustaz ckp dan2 telan sebijik2...) biasa la manusia katakan... normal la tu..

kalau blk kpg.. sure deme akn tnya.. bila nk peknen? aku senyum jew. (maksudnyer mmg mls nk lyn la tu) hahaha... 



~~~ ade ke org yg tkmo ank? mestilah nak! tp masa blm sampai maaaaa.... lgpon klu dh de tk kn nk bgtau kt org kpg kot? bkn sedara mara pon? yg pelik sedara mara tak tnya org lain kecoh lebih2.. hik3.. kalau peknen? mmg pon tkkn bgtau gk kt diorg hahhaa... jaat kan3.. :P

Selain dr tu... BILA yg salu org tanya.. BILA NAK KEJE???
kalau dulu, aku jer yg support diri sendiri ckp aku ade on9 biz. yela yg tnya tu org BUTA2 IT belaka.. mna la diorg tau pasal tenet2 ni. so, nk mrh pon tak baloi.. kang kedut muka dah nmpk tua plak.. kah3... so jwb gak SAYA DE BIZ INTERNET, JUAL2 BRG... N THIS IS MY CARD... KALAU MAKCIK ADE ANK.. BLH LA BLI BRG DGN SAYA.. :) (as simple as that! ~~~~ ^_*V

tp tu dulu.... ~~~~ sblm kawen.. now dah kawen.. bila ade je org tanya.. husband yg tlg jwb.. WATPE DIA KEJE, DIA DOK UMAH PON DIA DE DUIT. YG PENTING DIA BLH JAGA MKN, PAKAI SAYA.. SUME OK TAK TERABAI.. NANTI ADE ANK PON DIA JAGA JUGA.. waaaaaaaaaaaaa.... maceh somi.. ini yg best kawen ni!!! ~~ ade org nk tlg sokong statement yg aku ckp. :) hehehehe..

So.. far.... BILA yg paling tensen nk jwb adalah bila nak ade anak la.. terasa cam artis plak bila sume org asik tnya soalan yg sama.. dioarg ingt buat anak tu sonang kot?

tp takpe... anggapkn je setiap kali de org tanya tu cam doa la... tak mulih marah2... nnti rezeki berat... rezeki byk cabang.
- jodoh (kawen)
- anak
- anak
- anak
- anak hahahahah 
- duit
- peluang
- hbgn baik (sesama kita)
- dll 

*** apa pon, yg pasti.. walaupon byk soalan mencabar dr org sekeliling.. sume tu blh je handle.. kan ade en suami ;)