.

.

Monday 22 October 2012

Baru tahu...

Nak citer kes lawak sket..

Agak2 ade tak org yg pernah alami keadaan sama cam aku ni yer?
yg pernah hamil? mesti la byk kn.. tp yg hamil terus pas kawen ade tak? ade kot tp jrg kan? sbb itu la jd perkara ini..

Masa pndaftaran baby (my pgnancy) ~~~~
sume ok jer so far memula tu. kami (aku dan somi), ambil no cam pasangan yg lain jugak. tp sebab kt sana ade cousin suami, maka dia awal2 dh tarik kami masuk 1 bilik ni. dia tlg registerkn utk kami. kira kami skip la part nk tunggu tu.. lega jugak coz masa tu pg... biasa la pg ni aku tk bpe larat sgt, yelah br pas muntah2. tiap2 pg muntah2. ~~~ mmg agak seksa setiap pg. hari2 kena tahan. *** time ni mmg kekadang ngis la jugak, kenangkan cne la keadaan mak masa hamilkn aku. *** huk3 :'(



then mariah (cousin suami), tlg kirakn bila DUE utk aku lahirkan bby. 9 april 2013. emmmm 7days after my besday la. dia kata bby dh 13week old. time ni la aku dh mula tak PUAS HATI... yelah, aku br kwen 12mingu kot haha... mmg la cuak.. mana tak nyer.. 2hb aku dtg bulan, 6hb aku nikah.. bkn waktu subur 14hari dr hari period ker? aku blur jap kat situ. tp ak diam jelah.. (dlm hati its ok nanti aku tnya doktor..japg kena jumpa doktor utk scan kan.. nurse ni btol kew haha...) ~~~ buget cm aku lg pndai la kn :P


 ini la bak kata DOREMON...""""buku kemana saja..."""" 
dinasihatkan bw buku ni g mna2 pon coz from now aku tk blh di beri sebarangan ubat, tak blh sebarangan disuntik atau di bius. dlm ni gak ade byk info pasal kesihatan mommy n bby.. so wajib bawa..

 siap kena bw surat nikah bagai... mean org tk nikah tk blh dtg chekup ler. 


diorg kira pkai benda ni la..

then, g mek darah... ini part tk syiok... dia kata sikit.. tp byk... huk3... lenguh tgn aku.. nasib la aku ni kurus senang jela nk cari urat.. selamat...

pastu dpt scan, masa ni dpt tgk jantung baby.. kecik lg dia 2inci je besarnyer. nk ngis dh time ni... tp sabar2.. cover2... doktor pon bgtau ini tulang belakang, ini kepala, perut dia, tgn kaki... bla bla bla bla... aku dan suami angguk jela.. pdhal kami tk nmpk pon hahaha... lyn jela doktor ni.. time soal jwb.. apa lg aku trus tnya..
SAYA BR KWEN 12MINGGU NPE KIRA PEKNEN DH 13MINGGU?

DOKTOR : oooooo... camni puan, kita kira dr hari mula period bukan hari subur.
AKU dan SUAMI : !!@@$%^&*?????

~~~~ npe kira cmtu... pelik3..
blk umah bgtau mak, bgtau mntua dan bgtau kwn2 yg dh pernah peknen.. diorg ckp mmg r cmtu... huh... maloooooonyer... *_^

p/s : moral of de story, tnya pd yg arif (utk aku, tnya pd doktor) :P
... tkde ilmu jgn belagak hahaha... klu tak pengalaman peknen lg la bek jgn sembang kiki.... kwen dulu br ckp soal rumah tangga bgai.. :P






INI LA ORG CKP BUNTING PELAMIN..

OOOOOOOOOOO...BARU TAU JUGAK!!! cian btol haha