.

.

Monday 17 December 2012

Pengalaman hamil ~~~ best feeling ever!!

Lama tak menaip feling2 nih! hehe..
hari ni curik masa jap..

emmmm... myb pengalaman aku ni sama je cam org2 lain yg pernah peknen or sdg peknen. tp sbb ini pengalaman pertama aku, aku rasa mmg pengalaman ni sgt menarik!!

since mula peknen, blh dikatakan apa sj aku nk selalu mak, abah, adik dan suami penuhi. hampir apa sj... apa sj yg aku nk mkn semua dpt.. kecuali.. nanti kita citer apa benda yg blm dpt dan tak sure la bila nk dpt.. huk3..

my fav food acely sume masakan mak! tp makanan paling aku suka adalah bubur nasik udang + nasik goreng telor kicap mak! de best food ever la. hari tu ade la sekali kami laki bini blk kedah. dlm hati ade berharap nk mkn benda2 ni tp mls nk ckp la coz en somi dh request nk mkn kurma kambing. :( jgn tak tau, since aku peknen ni.. somi yg byk mengidam mkn dr aku tau. benda pelik2 dia suka. tp... bila sampai je umah.. aku tgk mak dh siap buatkn bubur nasik utk aku + kurma kambing utk suami.. huh! mkn sambil nagis plak.. siyes! cam mak tau2 je aku nk mkn bubur tu. tak stop sampai situ jer.. esok pg bekfes.. mak buatkan nasik goreng telor kicap... waaaaaa..... sume dpt mkn..

beberapa hari pastu, aku col mak.. "MAK..... ORG RASA NK MKN BUAH SUKUN WAT KEREPEK LA.... " 
mak ckp.. " BUKAN MUSIM, MNA NK CARI? SSH DPT LA KAK..."
~~~~~ hampa :'(
ujung minggu... mak abah plak dtg penang... abah bwkan buah sukun... besaq punyer!!!!!! maceh abah....ALHAMDULILLAH.....  esok tu terus buat kerepek.. dpt mkn.... tp tak puas.. rasa cam nk lg.. yelah en somi pon tumpang sama. sedap katanyer.. 
pastu en somi plak tlg carikan kt kpg mna tah.. dpt la 2bijik tp kecik2. kali ni mkn smpai tk blh masuk dh.. lepas hajat.. :)

adik... pon tak kurang hebat.. balik hari tu byk durian dia beli. hujan2 dia carikan coz aku nk blk.. :') terharu sgt.. byk sungguh aku mkn smpai bdn pns.. darah turun.. semua org risau tkt aku n baby jd apa2 plak. tp Tuhan syg kami. aku dan baby sihat jew. pastu aku dilarang mkn durian!!!!

br ni aku teringin sgt nk mkn durian. mana tak nyer.. dlm fb asik org post pasal durian jer. tp sebab takut nk bgtau suami.. aku diamkn jelah... tp hari yg sama, en somi blk.. bw 5bijik durian.. dpt la mkn sebijik.. 6 ulas je pon.. durian kecik2 comel.. tp lega.. ~~~~~ ^^v 
suami cam tau2 je aku teringin... 
smlm... ~~~~~ siap mkn nasik umah mntua.. otw blk tu.. nmpk OBLONG BUGER. aku tgk jew.. yelah pas mkn kn tak kn nk mkn lg.. tp en somi ckp, nak ker..??? aku pon apa lg... NAK3!!! dpt mkn.... hehe..

itu ok lg.. ~~~~~~~~ last week kot...????
tgh mlm nk mkn sgt roti telur... nasib bek kt penang byk kedai mamak.. trus somi bw g mkn. aku mek roti telor, somi roti sardin.. disebabkn mlm, en somi tk lalu mkn.. jd~~~~~ aku lah mkn both! habis plak tu.. pdhal aku ni nk habiskn 1/2bijik pon ssh nk habis sblm ni.. 


siyesly~~~ apa sj aku nk mesti dpt.. apa sj.. myb aku tak harap benda pelik2 kot haha...
haaaaa...apa benda yg aku nk mkn tp tak dpt??? laksa siam... bkn tk blh dpt tp aku nk mkn kt kedai siam yg dh tutup.. nk yg kedai tu gak!!! dh tutup, so cne nk dpt kn... sadis...

****** perasaan ni ssh nk ckp la... ^^v
yg penting seronok! ini br pasal aku yg mengidam.. belum citer pasal kes en somi mengidam... lg truk2 lg melampau2.. org kata klu laki ngidam truk dr bini mean dia syg bini.. betol kew??? keh3..