.

.

Friday 17 February 2012

Rezeki yg hadir.

Rezeki yg hadir pd bulan ini, tahun ini.. Semmgnya tidak dijangka tp yg pasti ia dtg pd masa dan ketika yg tepat.  Thn ini merupakan tahun keramat buat aku. masa yg menjadi impian dan igauan setiap wanita kot? (wanita ker) :P ---nk kwen dh kira wanita la kot? kan3???

Yes! Tahun ini nis akan tamatkan zaman bujang. emmm... Tak sure la cne nk cite perasaan saat ini. Perasaannye lain n totaly diff dr perasaan masa tunang. Mesti org yg biasa "bertunang" tau perasaan ini.. tak termasuk la org yg tunang olok2 tu ye. (lately nis tgk byk plak org yg letak relation dah bertunang/berkahwin pd FB, Tweeter dll. walaupon blm bertunang pon.. blm kwen pon!). Ikut lah, lain org lain gayanya. Cam2 patern budak2 muda "org" zaman skrg. 

Persiapan buat hari keramat tersebut sedang dibuat slow n stady :) Jgn rush2 kata mak! Kita relax2 je. Jgn push sgt, nanti lain plan lain jdnyer. -- kata mak baru2 ni masa kami jln2 usha kain nk wat curtain 4 hari nikah. Majlis akn berlansung selama 3 hari berturutan. Jumaat(nikah), Sabtu(kenduri pihak perempuan) dan Ahad(kenduri pihak lelaki). (^_*)V


So far, apa yg dh bli.. brg nk buat door gift. byk kotak kt umah penuh dgn bag n kotak2 doorgift je. semak btol + brg2 dok mnjual lg. mmg cam tongkang pecah dh hall no2 kt umah ni. Hall depan je mak ckp tlg jgn sepah2. kang org dtg umah terkejut plak haha.. mak bkn pe, dia risau parent tunang je yg dtg nk bincang pe2. ade yg pengsan kot. 


Now if dating dh tak cm dulu2 r. dulu kalau kuar jln2, tgk wayang,shoping, mkn eskem dll. now, wayang tgk la gak tp part shopping tu bkn utk pkai la sume bli utk hntran jew. then masa utk jln2 tu dh tukar masa utk cari brg2 kawen n survey kad kwen plak. mmg lain sgt perasaan now. asik pikir pekara yg siyes2 je. port nk lepak plak ---- kedai letrik, kedai perabot. mmg sgt lain masa blm bertunang -- dah bertunang --- dan masa hampir2 nk kwen nih! huh!!! ====== but hepi n enjoy. (*_^) hihi ~~~ 


****** agak mkn modal gal rupanyer kerja kwen. myb aku terasa sgt lah coz aku ni ank sulung. adik plak sorg je. TAKade plak abg, adik2 lain nk tlg2 or nk sponsor2 hehe.. sume sendiri tau. kuar duit sendiri. mak ckp klu blh wet hantaran jgn la pkai. blh simpan je. tp aku ingat nk bg half dr hantaran pd mak n abah. tak kan nk diam je. bkn nyer takde keje kan. yela mmg aku ngaku aku tak seGAH anak2 org lain yg kuar keje pg2. then sembang2, pastu lunch, then gebang2 lg gosip2 king plak then blk kje. yeee.. aku tak camtu. kje aku mula kul6. bgn solat, kul7 mula share pic, tag pic segala bagai, pomot brg, pos brg dll. kje aku sgt meletihkan n takde masa nk gosip2. lg pon xde geng nk gosip pon :P ~~


But so far so gud ~~ je. 
sume jln seperti di rancang. brg hantaran sume dah settle tinggal nk cari brg utk hiasan hantaran je. baju??? hehehe utk nikah dh otw pon. sikit lg redy. ===== beli redy made je cuma nk kecik-kan a sket.. well u noe me.. hehe.. bkn pe, pengalaman masa tunang mengajar, tak pyh la tempah coz sgt membazir. kain sj pon dh mkn rm500 tak masuk upah lg. syg je pastu bkn nk pkai dah pon. terlalu vogue kot nk pkai.. haha.. siyes ckp, bek bli je dr tempah. mahai giler... aku dah merasa itu sume. klu pkai kain biasa mmg murah je. tp klu pkai kain pengantin ~~ aku bli kt jekel.. huh... letih! 3 hari punyer sale burn je... :P pkai sekali tak baloi.. 
***nasib la br ni adik angkat ku nk tunang. aku pomot bj aku suh dia pkai. size kami sma jer. blh la tu.. dr simpan je. tak kan lah nk bg kat ank aku plak kot ??? ===== cam klako plak kang nk bg kt anak... ekekeke.. :P


Konsep??? shhhhh... rahsia... (biarkan diri anda diselubungi === misteri). Mna blh bgtau kan3? nnti tak seprise la. kwen cuma sekali kan so sume kena la rahsia2 sket :) 


Apa yg blh dikatakan.. tarikh 12.12.12 tak dapek....... parent tak bg plak coz katanyer terlalu lmbt dan lebih 1tahun bertunang.. tak baik.. "MANA DE ORG TUNANG LEBIH DR SETAHUN" :P
bkn main tunang olok2 kan...


bila tarikhnyer?????????? heheheeh tunggu kad yer... :)





moment yg tak akan dilupa sepjg hayat... best bertunang ni... syg dan rugi sape yg tak pernah merasainyer... 
wearing de RING ..... every single day... wah!!!!! wat a great feling.... :P

****** no silver ring anymore.... wakaka....